Betrouwbaar en godvrezend

Nehemia 7:1-4. Hoe word je betrouwbaar en godvrezend?

1 ‭‭Toen de muur was opgebouwd liet ik de deuren in de poorten plaatsen. Er werden poortwachters aangesteld en de tempelzangers en de Levieten kregen hun taken toegewezen.‭ 2 ‭‭De verdediging van Jeruzalem droeg ik op aan mijn broer Chanani, en ook aan Chananja, de commandant van de burcht, want hij was meer dan wie ook een betrouwbaar en godvrezend man.‭ 3 ‭‭Ik zei tegen hen: ‘Op het heetst van de dag mogen de poorten van Jeruzalem niet opengedaan worden, en nog tijdens hun dienst moeten de poortwachters de deuren sluiten. Vergrendel ze dan, en laat de inwoners van Jeruzalem wachtlopen, ieder op zijn post, ieder bij zijn eigen huis.’‭ 4 ‭‭De stad was weliswaar zeer uitgestrekt, maar er waren weinig inwoners en ook waren er nog nauwelijks huizen herbouwd.‭ 

Doe met mij en in mij wat U wilt doen?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort