Bang te maken

Nehemia 6:10-14. Welke angsten brengt de tegenstander op jouw weg om je af te houden van de opdracht die je van God ontvangen hebt?

10 ‭‭Toen ik op bezoek was bij Semaja, de zoon van Delaja, de zoon van Mehetabel, deed hij zeer bezorgd en zei: 
‭‘Wij moeten naar het huis van God gaan, 
‭elkaar ontmoeten in het hart van de tempel; 
‭we moeten de tempeldeuren sluiten, 
‭ze komen om u te doden, 
‭ze komen u doden in de nacht.’‭ 11 ‭‭Maar ik zei: ‘Zou iemand in mijn positie op de vlucht slaan? Waarom zou iemand als ik zijn leven redden door de tempel binnen te gaan? Nee, ik ga niet.’‭ 12 ‭‭Ik had namelijk gemerkt dat het niet God was die hem opdracht had gegeven deze profetie tegen mij uit te spreken, maar dat Tobia en Sanballat hem ervoor hadden betaald.‭ 13 ‭‭Hij was betaald om mij bang te maken, zodat ik op zijn voorstel zou ingaan en heiligschennis zou plegen. Dan hadden ze iets om mij zwart te maken en mij in opspraak te brengen.‭ 14 ‭‭Mijn God, denk aan alles wat Tobia en Sanballat hebben gedaan, en ook aan de profetes Noadja en de andere profeten die eropuit waren mij bang te maken.‭ 

Wie heeft de angst in jouw lichaam verbroken?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort